SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número32LA ORGANIZACIÓN Y SU ADAPTACIÓN A LAS TECNOLOGÍAS DE LA INFORMACIÓN Y LA COMUNICACIÓN EN PROCESOS DE GESTIÓN DEL CONOCIMIENTODISEÑO DE UN MODELO DE DIRECCIÓN POR COMPETENCIAS BÁSICAS DISTINTIVAS PARA LAS PYMES EXPORTADORAS DE LA CIUDAD DE MEDELLÍN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Semestre Económico

versión impresa ISSN 0120-6346

Resumen

GORBANEV, Iouri. A CASE TYPOLOGY FOR TEACHING ADMINISTRATION. Semest. Econ. [online]. 2012, vol.15, n.32, pp.185-196. ISSN 0120-6346.

The main objective of this article is to propose a case typology for the useful teaching for studying the case method impact over teaching. Based on the classification and constructivism theories, a classification useful for constructing a typology is designed. The ideal case types are identified and characterized. The proposed typology is free from defects that existent taxonomies have and can be used in the impact studies for the learning case method.

Palabras clave : Case method; typology; taxonomy; business management teaching.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )