SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número79Efectos de la electividad en los cursos de estudio del área sociohumanística, sobre la calidad del aprendizaje en entornos virtualesEstrategia didáctica para la formación en investigación en la educación virtual: Experiencia en la Universidad Manuela Beltrán índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista EAN

versión On-line ISSN 0120-8160

Resumen

MONSALVE CASTRO, Nancy Yamile  y  MONSALVE CASTRO, Carolina. Incorporation of the Computer by Teachers in Fifth Grade Classrooms of Primary Education as a Tool to Facilitate Students' Meaningful Learning. Rev. esc.adm.neg [online]. 2015, n.79, pp.50-63. ISSN 0120-8160.

This paper aims at analyzing a group of fifth grade teachers who incorporate the use of computers in their classrooms as a tool of Information and Communication Technology (ICT), which facilitates the deveopment of class activities to definietly promote meaningful learning in the teaching- learning process. This study was made with a qualitative focus supported by an ethnographic design. Among findings, the most important one was the fact that most teachers implemented strategies which require the use of computers.

Palabras clave : Teaching- learning process; Information and Communication Technologies (ICT); the computer; teachers.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )