SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número85Análisis del liderazgo social de las pymes de Santa Marta -Colombia-, para el post-acuerdo desde el enfoque de la Responsabilidad Social Empresarial¿Qué tan competitivos son los países miembros de la Alianza del Pacífico en infraestructura de transporte? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista EAN

versión On-line ISSN 0120-8160

Resumen

SALDARRIAGA SALAZAR, María Eugenia  y  GUZMAN GONZALEZ, María Fernanda. The teaching of entrepreneurship in higher education: a model or a methodology?. Rev. esc.adm.neg [online]. 2018, n.85, pp.125-142. ISSN 0120-8160.  https://doi.org/10.21158/01208160.n85.2018.2054.

This paper shows the outcomes obtained from a deep study of models and methodologies based on the teaching of entrepreneurship in some higher education institutions, from 2008 to 2016. For this, an information search about universities in Europe, North America, Latin America, Colombia and in Cauca region is made, having entrepreneurship as part of their curricula in common. After that, the collected information is classified and analyzed, identifying existing similarities and differences. As a result, it is found that neither methodologies nor models are used by most institutions to teach entrepreneurship, even though some of them collect information to adopt entrepreneurship teaching methodologies.

Palabras clave : Entrepreneurship- teaching; entrepreneurship- methodology; entrepreneurship- teaching models; higher education; universities.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )