SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Aportes teóricos para el tratamiento del discurso mediático en la educación secundariaImpacto de los materiales del programa de inglés en una universidad pública de Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053Xversión On-line ISSN 2346-1829

Resumen

GARCIA-GARCIA, MIGUEL ÁNGEL; AREVALO-DUARTE, MAYRA ALEJANDRA  y  HERNANDEZ-SUAREZ, CÉSAR AUGUSTO. Reading Comprehension and School Performance. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2018, n.32, pp.155-174. ISSN 0121-053X.

This study is aimed to determine the relationships between the level of reading comprehension of the students and their academic performance. A descriptive study and a correlational statistical analysis are carried out. The Reading Competency Test for High School was applied to students of both sexes among ages of 13 and 14 of the ninth grade of basic education of a public educational institution. From the descriptive analysis the students present difficulties at a textual, inferential and contextual level; in the correlational analysis of the data of the different subjects (natural sciences, social sciences, Spanish language and mathematics) they have a positive significant correlation, but it does not necessarily mean the existence of a cause-effect relationship.

Palabras clave : reading comprehension; school performance; learning strategies.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )