SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2EL CONTROL Y SEGUIMIENTO: UNA HERRAMIENTA PARA LA EFICACIA DE LA COOPERACIÓN INTERNACIONAL PARA EL DESARROLLOObjetivos de desarrollo del milenio, políticas públicas y desarrollo humano en américa latina: análisis de un caso exitoso en antioquia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Desarrollo

versión impresa ISSN 0121-3261versión On-line ISSN 2011-7574

Resumen

AVENDANO CASTRO, William Rodrigo  y  PARADA TRUJILLO, Abad Ernesto. A Pedagógical model for the reproduction and cultural transformation in knowledge societies. Investig. desarro. [online]. 2011, vol.19, n.2, pp.398-413. ISSN 0121-3261.

The article proposes a pedagogical model that satisfies the requirements of the knowledge society from the cultural field of learners. For this, a brief analysis of some educational trends based on the contributions of authors such as Piaget, Vygostki and Feuerstein as cognitive science itself. According to the perspectives highlighted here, there is a consistent design of the pedagogical model to be implemented in educational institutions and can be adapted to the school context. The results demonstrate the need for further research in the field of neuroscience and cognitive science, together with advances in the evaluation process that is indispensable and that integrates the proposed pedagogical model.

Palabras clave : Pedagogical model; culture; knowledge society; cognitive development.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons