SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 número1CIUDADANOS CONSUMIDORES. CONCEPCIONES DE LOS MIEMBROS DE LA UNIVERSIDAD DE IBAGUÉ SOBRE CIUDADANÍAUNA MIRADA A LOS PAISAJES DE LA COMPLEJIDAD PARA ENTENDER LA TERRITORIALIZACION CRIMINAL índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Desarrollo

versión impresa ISSN 0121-3261versión On-line ISSN 2011-7574

Resumen

SALAZAR MASTACHE, Irma Isabel. Conflict in Mexican Secondary School. A Look from an Imperfect Peace. Investig. desarro. [online]. 2022, vol.30, n.1, pp.283-312.  Epub 06-Jun-2022. ISSN 0121-3261.  https://doi.org/10.14482/indes.30.1.371.782.

The objective of this article is, first, to describe how conflicts are presented and experienced in secondary school, to later reflect on imperfect peace, and the treatment and process that the school provides for school conflicts, in order to conclude with the generalities of an intercultural and non-violent proposal, as an alternative to improve coexistence between teachers and students.

Palabras clave : imperfect peace; intercultural school conflicts for peace.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )