SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 suppl.1Economía política del financiamiento de los estudios universitarios en Chile (1980-2010): debate de sus fundamentosModelo para la medición de las capacidades de investigación desde una aproximación basada en el capital intelectual en una institución de educación superior en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

CARDOSO ESPINOSA, Édgar Oliver; CERECEDO MERCADO, María Trinidad  y  TREJO CAZARES, Carmen. Evaluating the administrative academic organisation of three MA in Education programmes regarding the parameters established by CONACyT. Innovar [online]. 2009, vol.19, suppl.1, pp.157-177. ISSN 0121-5051.

This investigation was aimed at evaluating the academic-administrative organisation of three MA in Education programmes to identify their characteristics and conditions, as well as their positioning as quality programmes regarding the parameters established by the Mexican National Science and Technology Council's (Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología - CONACyT) Integral Postgraduate Strengthening Programme (Programa Integral de Fortalecimiento al Posgrado - PIFOP). Interviews, questionnaires and inventories were the three instruments used for compiling the necessary information. Such information was organised into Tables and Figures by category and the X2 test was used for statistically analysing the data. The main conclusion drawn was that the MA course in Educational Development satisfied the PIFOP parameters, meaning that it was to be considered as being a quality programme. Even though it has not yet been registered in CONACyT's register of excellence, it is considered to be a programme par excellence by the academic community.

Palabras clave : postgraduate; evaluation; quality; Masters' degree programme.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons