SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 suppl.1Evaluación de la organización académico-administrativa de tres programas de Maestría en Educación con relación a los parámetros establecidos por el CONACyT índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

SANCHEZ-TORRES, Jenny Marcela  y  RIVERA TORRES, Sandra Carolina. A model for measuring research capacity using an intellectual capital-based approach in a colombian higher education institution. Innovar [online]. 2009, vol.19, suppl.1, pp.179-197. ISSN 0121-5051.

This article's main objective was to present a model for measuring research capacity from an intellectual capital-based approach for Colombian higher education institutions (Instituciones de Educación Superior - IES), forming part of the national science and technology system, in the sense that around 90% of Colombian research groups belong to it. The model should lead to identifying IES capacity and competence and to strengthening these institutions' management ability with the aim of obtaining input facilitating designing and formulating science, technology and innovation policy. Likewise, it should contribute towards strengthening IES relationships within national and international public and private settings.

Palabras clave : innovation management; national innovation system; higher education; organisation; research system; intellectual capital; human capital; social capital; structural capital.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons