SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21 número1Dictámenes en Revistas Científicas: lo que Necesitan los Editores y Autores, lo que Hacen los EvaluadoresClaves de la Publicación Psicológica en Colombia: Ritmo, Grupos y Modalidades de Producción en la Práctica Investigativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

TRZESNIAK, PIOTR; PLATA-CAVIEDES, TATIANA  y  CORDOBA-SALGADO, OSCAR ALEJANDRO. Quality of Content, the Great Challenge for Scientific Editors. Rev. colomb. psicol. [online]. 2012, vol.21, n.1, pp.57-78. ISSN 0121-5469.

The article discusses some of the problems that currently affect the quality of content of journals and highlights the role of editors as those responsible for defining both the direction (what will be done) and depth (how far it will go) of research in a certain area. The optimal relationship between direction and depth is proposed to be achieved through a balance among the three logies: terminology, epistemology and methodology. Based on this premise, the article presents a taxonomy for the analysis of research projects, scientific papers and referee reports, and suggests specific actions aimed at improving the content quality of journals, targeted at all those involved in the generation and dissemination of knowledge (authors, reviewers, funding agencies, publishers, and, last but not least, scientific editors).

Palabras clave : taxonomy; referee reports; scientific merit; evaluation of scientific works; scientific editor; roles; scientific journals; scientific editing.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons