SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Literatura, subjetividad política y educación. Una tríada para pensarLa inocencia: configuración semiótica de una propuesta ética en el discurso lírico de Rómulo Bustos Aguirre índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


La Palabra

versión impresa ISSN 0121-8530

Resumen

ALTAMIRANO FLORES, Federico. Didactics of Literature: Didactic Techniques for the Aesthetic Modelling Strategy. La Palabra [online]. 2018, n.32, pp.167-180. ISSN 0121-8530.  https://doi.org/10.19053/01218530.n32.2018.8172.

In the context of the theory of literary contagion, the present article aims to propose techniques to put into practice the didactic strategy of aesthetic modeling. From the observation of the literature classes of writers such as Jorge Luis Borges, Vladimir Nabokov and Julio Cortázar, and from the reflection on the testimonies, opinions and interviews of Daniel Pennac and Luis Landero, we propose three didactic techniques that may serve to awaken the passion for literature in students. These techniques are: expressive reading, commented reading and oral narration, conceived as discursive activities that convey the teacher's emotion and literary experience in the classroom.

Palabras clave : Literary contagion; Aesthetic modeling; Didactics of literature techniques.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )