SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número32SIENA'GA: Una imagen en medio de la interposición de temporalidades y espacialidadesTriángulos y anhelos de precisión. Entre la geografía de escritorio y la geografía de campo: discurso y gabinete de Juan Polo y Catalina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Memoria y Sociedad

versión impresa ISSN 0122-5197

Resumen

ROJAS COCOMA, Carlos. Tradition and revolution: the invention of colonial art in the Colombian historiography of the 1960s. Mem. Soc. [online]. 2012, vol.16, n.32, pp.54-69. ISSN 0122-5197.

The 1960s was a crucial decade in the consolidation of the artistic discipline in Colombia, and this motivates to reconstruct the art history of the country. During these years, the study of the artistic production through the colonial "neogranadian" period was studied by authors who shaped and strengthened the category of "Colonial art". This category, far from being homogeneous, was determined by each author according to their own theoretical horizons and their respective places of production, establishing two different ways of legitimacy: either by way of tradition, or by the rupture and the transgression path. The aim of this essay is to understand the historiographical production of places of experience, truth and observation during the moment in which the discipline of art history was consolidated in Colombia.

Palabras clave : Historiography; art history; colonial art history; historiography; history; Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons