SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número40Yo vine a crearlo todo: Carlos Pellicer y la Asociación de Estudiantes de Bogotá 1918-1920Configuraciones de la nación argentina en la imagen del santo popular Gaucho Antonio Gil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Memoria y Sociedad

versión impresa ISSN 0122-5197

Resumen

VICENTE, María Eugenia. Education Sciences in the Universidad Nacional de La Plata: History of a Hundred-Years Old Major (Argentina, 1914-2014). Mem. Soc. [online]. 2016, vol.20, n.40, pp.186-203. ISSN 0122-5197.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.mys20-40.ceun.

This article presents the results of a research on the history of the Education Sciences major in the Universidad Nacional de La Plata, in its 100th anniversary. For this purpose we carry out an historical analysis based on data from study plans, chronicles of meetings, minutes of conferences, and specialized bibliography of the Universidad Nacional de La Plata, where the Education Sciences major was first founded in Argentina. The article organizes the history of the profession in four stages and presents the educational scenario that characterizes each one of them, the education of the graduates, and the professional practices used. The conclusions are aimed to acknowledge that the characteristics of the education and the professional inclusion spaces of late grant a new configuration of the Education Sciences major.

Palabras clave : Education Sciences; education; professional practices; professional field.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons