SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número125La educación empresarial en nstituciones de educación superior venezolanasFinanzas públicas de Cali: evolución, caracterización y diagnóstico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios Gerenciales

versión impresa ISSN 0123-5923

Resumen

ALONSO, Julio César; GALLO, Beatriz Eugenia  y  TORRES, Giselle. Evidence for a design of a bilingual education policy in Valle del Cauca: analysis of the bilingual population using the 2005 census. estud.gerenc. [online]. 2012, vol.28, n.125, pp.59-67. ISSN 0123-5923.

Competitiveness indexes reflect a poor performance in the Valle del Cauca, especially as regards human capital. A bilingualism public policy helps to accumulate human capital, give access to new markets, and better information, which make the development of other factors required for competitiveness possible. This document makes a primary diagnosis of bilingualism in the Valle del Cauca that provides arguments for an effective bilingualism policy. We used data from the bureau of statistics of Colombia. Results point to the need of making bilingualism a central issue in the public agenda, in order to make Valle del Cauca a competitive region.

Palabras clave : Bilingualism; Competitiveness; Bilingualism policy; Valle del Cauca.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )