SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número165Propiedades psicométricas para medir factores del trabajo remoto: un análisis exploratorio en colaboradores estudiantesModelo de gobernanza y desempeño para las cooperativas agrícolas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios Gerenciales

versión impresa ISSN 0123-5923

Resumen

LOPEZ-CHAU, Asdrúbal; MUNOZ-CHAVEZ, J. Patricia  y  VALLE-CRUZ, David. Restaurant Quality Perception: A Mixed Analysis with Neural Networks. estud.gerenc. [online]. 2022, vol.38, n.165, pp.449-463.  Epub 11-Dic-2022. ISSN 0123-5923.  https://doi.org/10.18046/j.estger.2022.165.5235.

This study focuses on identify the factors that influence consumer perception of quality in table service restaurants in the magical town of Real del Monte Hidalgo, Mexico. The methodology is based on two perspectives, firstly, on the analysis of the most important factors of the results of a 22-item survey by means of artificial neural networks applied to 320 diners and, secondly, on the application of semi-structured interviews to eight diners. The findings show that the key aspects influencing perceptions of consumers are the ability of the staff to answer questions, the background music, and the food quality and taste.

Palabras clave : quality; restaurants; tourism; artificial neural networks; artificial intelligence.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )