SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número34La Improvisación Musical. Una Mirada Compartida entre la Musicoterapia y las NeurocienciasConsideraciones y Reflexiones Acerca de la Versión Colombiana de la Escala Barratt de Impulsividad para Niños (BIS-11c) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Psicogente

versión impresa ISSN 0124-0137

Resumen

PAREDES ARTURO, Yenny Vicky. Psychosocial Factors and Chronic Malnutrition in School Children. Psicogente [online]. 2015, vol.18, n.34, pp.385-395. ISSN 0124-0137.  https://doi.org/http://doi.org/10.17081/psico.18.34.513.

This research focuses on psychosocial factors related to nutritional status of school children who suffered chronic malnutrition or were without nutritional compromise. 76 children, 38 with normal nutrition and 38 with chronic malnutrition, were sampled using a transversal methodology. ELCSA and HOME scales were used for a psychosocial assessment in addition to a psychosocial survey and a nutritional evaluation. As a main result, some significant differences were evident in relation to psychomotor development based on the Gatear variable (p < 0.045), decision-making aspects (p < 0.027), and aggressive behavior (p < 0.002) in the assessed groups.

Palabras clave : Psychosocial factors; Child chronic malnutrition; Food security; Cognition.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )