SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Estrés psicológico materno como posible factor de riesgo prenatal para el desarrollo de dificultades cognoscitivas: caracterización neuropsicológica de una muestra colombianaCalidad de cuidado materno: una comparación entre bebés prematuros en cuidado madre canguro y bebés a término en cuidado regular índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

SABAGH-SABBAGH, SIGEM  y  PINEDA, DAVID A.. Cognitive Inhibitory Control and Arithmetic Word Problem Solving In Children with Attention Deficit/ Hyperactivity Disorder: A pilot study. Univ. Psychol. [online]. 2010, vol.9, n.3, pp.761-772. ISSN 1657-9267.

A sample of 30 subjects, 10 with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD) and 20 non-ADHD children, statistically controlled by age, gender, academic grades and normal full scale intelligence quotient, was selected. To measure cognitive inhibitory control, a math problem solving ability test containing four problems for each level with verbal and numerical irrelevant content was administered. ADHD children exhibited significantly inferior performance in choosing correct answers (p = 0.011) with a large effect size (d = 1.00) and a significantly superior number of irrelevant answers (p = 0.004) with a very large effect size. In conclusion ADHD children showed a cognitive inhibitory control disorder, measured by math problem solving ability.

Palabras clave : Cognitive inhibitory control; arithmetic problem solving; ADHD; Attention Deficit Disorder with Hyperactivity; Cognitive Grammar (LC); Arithmetic; Problems; Exercises.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons