SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 número3Falsa creencia y desarrollo semántico del lenguaje en niños de 2 a 4 añosConstrucción de un instrumento para evaluar el razonamiento prosocial en niños de 7 y 8 años: una versión pictórica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

LATORRE VELASQUEZ, DIANA CAROLINA  y  ESCOBAR-MELO, HUGO. Cognitive Detection and Error Correction Task in Narrative Text Comprehension in Elementary School Children. Univ. Psychol. [online]. 2010, vol.9, n.3, pp.863-878. ISSN 1657-9267.

This paper aims to present the construction and development of a cognitive task located in the problematic area of language understanding, which is an alternative methodology to capture the self-regulatory process during the reading of a narrative text. From the functional perspective, the task leads to the detection and correction of errors semantic, syntactic and pragmatic on the part of whoever is running. The psychometric task with great fortitude (Cronbach's alpha .820) entered in the paradigm of contradiction arose from the interest in building tools valid and reliable measurement also constitute alternative methodologies for the development of cognitive skills and metacognitive skills crucial in understanding narrative texts.

Palabras clave : Development (SC 13830); Self-Regulation (SC 23180); Metacognition (SC 31040); Reading Comprehension; Metacognition; Self-Realization (Psychology).

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons