SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.12 número4Gestion por competencias, modelo empresarial y sus efectos subjetivos. Una mirada desde la Psicología Social CríticaNormas jurídicas y subjetividades capitalistas. Los dispositivos del derecho laboral y la psicología índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

MANDIOLA COTRONEO, Marcela. Management Education in Chile: From Politics of Pragmatism to (Im)Possibilities of Resistance. Univ. Psychol. [online]. 2013, vol.12, n.4, pp.1087-1100. ISSN 1657-9267.

Having in mind a personal question about the status of affairs within Chilean management educational practices and its critical possibilities, I engaged in the exploration of its historical and social conditions of (im)possibilities against the backdrop of Critical Management Studies field, Critical Management Education stream as well as the traditional Latin American radical philosophy. To make sense about these themes and debates I informed my research by the theoretical developments of Laclau and Mouffe's Discourse Theory, which played the role of both, general framework and methodological inspiration.

Palabras clave : CMS; CME; liberation; mainstream management; Latin America; Critical Social Psychology; Qualitative Research; Discourse.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )