SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Relación parental, autoestima y sintomatologia depresiva en jóvenes adultos. Implicaciones de los conflictos interparentales, coalición y triangulaciónMemoria de trabajo e inteligencia fluida: el papel de los procesos ejecutivos, según edad, tipo de escuela en niños índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Universitas Psychologica

versión impresa ISSN 1657-9267

Resumen

MENDOZA SIERRA, María Isabel et al. Translate into Spanish of the Conditions for Work Effectiveness Questionnaire (CWEQ II). Univ. Psychol. [online]. 2014, vol.13, n.3, pp.923-934. ISSN 1657-9267.  https://doi.org/10.11144/Javeriana.UPSY13-3.aecc.

The objective of this study is to adapt and translate into Spanish the Conditions for Work Effectiveness Questionnaire -CWEQ II- (Laschinger, Finegan, Shamian & Wilk, 2001). A process of translation and reverse-translation was applied to the scale's items, whose psychometric properties were then examined using a sample of 346 employees from a Spanish public university. Reliability, factor structure (confirmatory factor analysis) of the scale and relationships between structural, general and psychological empowerment are investigated. Results showed a multidimensional scale of four first-order factors (access to opportunities, information, support and resources) as the original one, and positive relations between structural, general and psychological empowerment in the workplace. Theoretical and practical implications of the findings are discussed and suggestions to further research are made.

Palabras clave : Structural empowerment; psychological empowerment; psychometric validation; university context.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )