SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.7 issue2Meanings about educational services in the regular classroom for children with disabilities in three educational institutionsIntegrative agnosia as a consequence of left focal occipital epilepsy: a case study author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Diversitas: Perspectivas en Psicología

Print version ISSN 1794-9998

Abstract

GROHS, Gláucia  and  SPERB, Tania Mara. El texto narrativo en la clínica psicoanalítica del síntoma de aprendizaje del lenguaje: un análisis estructural. Divers.: Perspect. Psicol. [online]. 2011, vol.7, n.2, pp.335-349. ISSN 1794-9998.

Este artículo presenta datos de uno de los estudios desarrollados en la tesis doctoral "El texto narrativo como intervención terapéutica en problemas del lenguaje escrito en la adolescencia: el análisis estructural del texto narrativo producido en psicoterapia de orientación psicoanalítica". Se demuestra a partir de este análisis la posibilidad de utilizar el texto narrativo como instrumento de intervención y medida de resultados en investigación en psicoterapia en la clínica del adolescente que trata síntomas en el aprendizaje del lenguaje escrito.

Keywords : análisis estructural; narrativa; psicoterapia de orientación psicoanalítica.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License