SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.9 issue18Simulation of a reverse logistics process: collecting and stockpiling containers and empty pesticides packagingFeasibility study of Lactobacillus casei in orange juice (Citrus sinensis) supplemented with vitamin C, calcium and oligofructose author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Entre Ciencia e Ingeniería

Print version ISSN 1909-8367

Abstract

MURCIA, M. E  and  HENAO, J. C. Educación matemática en Colombia, una perspectiva evolucionaria. Entre Ciencia e Ingenieria [online]. 2015, vol.9, n.18, pp.23-30. ISSN 1909-8367.

Resumen El presente artículo de revisión, plantea de forma concreta algunos elementos epistemológicos de la formación del pensamiento matemático para el nivel de educación básica y media en Colombia, con los posibles errores metodológicos que se cometen en los procesos de transformación del lenguaje común hacia el lenguaje matemático estructurado; igualmente presenta algunas nuevas tendencias de formación que son punto de partida para la investigación que actualmente se desarrolla.

Keywords : aprendizaje; didáctica; lógica formal; lógica natural; pensamiento matemático; robótica.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License