SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.76 número158CARACTERIZACIÓN DE LOS VERBOS USADOS EN EL DIAGRAMA DE OBJETIVOSMODELIZACIÓN MATEMÁTICA DE LA VALORACIÓN BURSÁTIL - CASO DE EMPRESAS COLOMBIANAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353versión On-line ISSN 2346-2183

Resumen

JIMENEZ BUILES, JOVANI ALBERTO; OVALLE CARRANZA, DEMETRIO ARTURO  y  BRANCH BEDOYA, JOHN WILLIAM. CONCEPTUALIZATION AND ANALYSIS OF A PEDAGOGICAL MULTI-AGENT SYSTEM USING MAS-COMMONKADS METHODOLOGY. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2009, vol.76, n.158, pp.229-239. ISSN 0012-7353.

In this paper is presented the conceptualization and analysis of a pedagogical multi-agent system (MAS) using the methodology MAS-CommonKADS; which is one of the most renowned methodologies for MAS modeling. The purpose of the conceptualization phase is understanding the problem, identifying the active and passive actors, and also making the requirements that allow us formulating some objectives to generate the solution. In the analysis phase are defined the models of agents, tasks, coordination, communication, organization and experience (knowledge). Both phases were validated through the construction of the pedagogical multi-agent environment ALLEGRO.

Palabras clave : Artificial Intelligence in Education; Distributed Artificial Intelligence; Multi-Agent System; MAS-CommonKADS Methodology.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons