SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.78 número165ESTIMACIÓN DEL TIEMPO DE CONCENTRACIÓN Y TIEMPO DE REZAGO EN LA CUENCA EXPERIMENTAL URBANA DE LA QUEBRADA SAN LUIS, MANIZALESESTUDIO DE LA RIGIDEZ Y ESTABILIDAD DEL FIJADOR EXTERNO ATLAS EN PRUEBAS ESTÁTICAS Y CÍCLICAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353versión On-line ISSN 2346-2183

Resumen

VALENCIA DE ORO, ANA LILIAN; RAMIREZ, JOSÉ MIGUEL; GOMEZ, DANIEL  y  THOMSON, PETER. AN INTERACTIVE APLICATION FOR EDUCATION IN STRUCTURAL DYNAMICS. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2011, vol.78, n.165, pp.72-83. ISSN 0012-7353.

Engineering students in structural dynamics courses frequently encounter problems in the interpretation and comprehension of mathematical concepts, and in their integration with real life applications. In order to contribute to the solution of this problem, information and communication technologies were used to develop a free-environment based educational application at the University of Valle . The application integrates simulations, animations, mathematical formulations and interaction to assist students in the learning process. An initial evaluation by both undergraduate and graduate students gave satisfactory results, regarding the effectiveness of the application.

Palabras clave : Learning structural dynamics; information and communication technologies; interpreting and comprehending mathematical concepts; animation; simulation; interaction.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons