SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.79 número173REVISIÓN DE MODELOS CONSTITUTIVOS PARA CARTÍLAGO ARTICULARMÉTODO FORMAL PARA IMPLEMENTAR REQUERIMIENTOS DIFUSOS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353versión On-line ISSN 2346-2183

Resumen

LANCHEROS CUESTA, DIANA; CARRILLO RAMOS, ANGELA  y  PAVLICH-MARISCAL, JAIME A.. ADAPTATION AND DISABILITY ASPECTS IN A VIRTUAL LEARNING ENVIRONMENT. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2012, vol.79, n.173, pp.6-14. ISSN 0012-7353.

This paper discusses the main aspects that drive the design of intelligent tutoring system based virtual learning environments. Most of these virtual learning systems focus on tutor activity and use artificial intelligence techniques. Information about the interaction with these systems is used to create a model that, given the preferences and learning styles of a student, performs an information retrieval process to adapt content delivery to the student, according to his/her particular characteristics (learning style, behavior, performance, and whether the student has a disability or not).

Palabras clave : Intelligent tutoring systems; Adaptation of information; Disability; Virtual Learning Environments.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons