SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.83 número197Estado actual de la técnica y cuestiones perdurables en la recogida de datos antropométricosHacer frente a los desafíos de una fuerza laboral que envejece con el uso de tecnologías usables y la auto-cuantificación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353

Resumen

UMAMI, Mahrus K.; AREZES, Pedro M.  y  SAMPAIO, Álvaro M.. Understanding finger postures when touching targets on the touchscreen of mobile devices. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2016, vol.83, n.197, pp.31-37. ISSN 0012-7353.  https://doi.org/10.15446/dyna.v83n197.57587.

This paper presents the results of a preliminary study on the interaction of the fingertip and a mobile device's touch screen. The objective of this study is to identify the finger postures that will be included in the main study on the contact area in the interaction between fingertip and a flat surface. Twenty participants (15 males and 5 females) took part in this study. They were asked to complete two tasks in a sitting posture. In the first task, they had to touch targets on the mobile device screens by tapping them sequentially, while in the second task they were asked to connect the targets with straight lines. The results showed that the participants used mainly their thumbs and index fingers to touch targets on the screen of the devices. Only a small number of participants used their middle finger, and only in a few touching activities.

Palabras clave : finger posture; touch screen device; mobile phone; tablet.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons