SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.85 número207Optimización del sistema de ventilación auxiliar, basado en experiencias realizadas en un banco de pruebas de ventilación para minasPelículas de WS2-Ti producidas por magnetrón co-sputtering variando la potencia del cátodo de titanio: comportamiento tribológico y resistencia a la corrosión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


DYNA

versión impresa ISSN 0012-7353

Resumen

PARRA, Lina; QUINTERO, Leonardo  y  MARADEI, Fernanda. Decreasing the load on the lower back with an ergonomic cutting tool for harvesting oil palm bunches. Dyna rev.fac.nac.minas [online]. 2018, vol.85, n.207, pp.214-220. ISSN 0012-7353.  https://doi.org/10.15446/dyna.v85n207.69836.

Harvesting palm oil crops involve different risk factors that decrease workers’ safety and physical integrity. This paper compares stress on the lower back when using the conventional tool and a new cutting system for cutting bunches. The biomechanical analysis is carried out using simulations generated by JACK Siemens software. The study found a 95.97% reduction of intradiscal compression (L4/L5) when cutting bunches and showed that pressure on all joints was reduced, in certain cases, such as the back and elbow, by up to 100%. That is, when cutting using the new system, the worker maintains a neutral posture of the spine. The new design comprises a point of support on which the tool rests and means that workers only have to direct the blade. Future studies should compare both tools in terms of productivity while preserving the ergonomic characteristics.

Palabras clave : biomechanica; agriculture; farmer; lower back pain; human simulation; ergonomics.

        · resumen en Español     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )