SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.60 número3¿Qué pasó después del cierre de los hospitales de día de psiquiatría para niños y adolescentes? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista de la Facultad de Medicina

versión impresa ISSN 0120-0011

Resumen

GONZALEZ-MORENO, Claudia Ximena; SOLOVIEVA, Yulia  y  QUINTANAR-ROJAS, Luis. Historical-cultural neuropsychology and psychology: Aiding the educational setting. rev.fac.med. [online]. 2012, vol.60, n.3, pp.221-231. ISSN 0120-0011.

Historical-cultural neuropsychology and psychology play a novel role in understanding children's learning at school and their difficulties in doing so. Effective evaluation and intervention become integrated in such an approach thereby contributing towards children and adolescents' wellbeing and quality of life. This essay presents two interrelated aspects in pupils' lives: clinical and educational ones. Theoretical support is thus presented for professional practice aiding students' human and social development.

Palabras clave : Neuropsychology; Psychology; Learning disorders; quality of life; school health.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )