SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número2CONGRUENCIA DE ROL DE GÉNERO Y LIDERAZGO: EL PAPEL DE LAS ATRIBUCIONES CAUSALES SOBRE EL ÉXITO Y EL FRACASO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Psicología

versión impresa ISSN 0120-0534

Resumen

VOGEL, EDGAR H; SOTO, FABIÁN A; CASTRO, MARÍA E  y  SOLAR, PAOLA A. MATHEMATICAL MODELS OF CLASSICAL CONDITIONING: : EVOLUTION AND CURRENT CHALLENGES. rev.latinoam.psicol. [online]. 2006, vol.38, n.2, pp.215-243. ISSN 0120-0534.

From the beginning of the study of classical conditioning, the formulation of mathematical theories has been a major goal of theoreticians. After more than a century of research, the amount of empirical data accumulated is impressive and the theories have become progressively more complex and sophisticated. Nowadays, there is such a diversity of models, each addressing only certain categories of phenomena and using somewhat different formalisms, that a critical analysis seems opportune. This article attempts to provide such an analysis for the Spanish speaking audience.

Palabras clave : Associative learning; Pavlovian conditioning; classical conditioning; neural networks; connectionism..

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons