SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.41 número3Patrones de elección de marca en función de los cambios en los niveles de refuerzo utilitario e informacional en categorías de productos de consumo masivoExperimentación con sustancias psicoactivas en adolescentes españoles: perfil de consumo en función de los niveles de edad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Latinoamericana de Psicología

versión impresa ISSN 0120-0534

Resumen

GOMEZ LOPEZ, Manuel et al. Reasons mentioned by university student who practice physical and sporting activities. rev.latinoam.psicol. [online]. 2009, vol.41, n.3, pp.519-532. ISSN 0120-0534.

The objective of this work is to deep the characteristics of the university student, knowing the reasons that determine their interest in conducting physical and sporting activities and identifying the motivational factors as practitioners. This questionnaire was administered to analyze sporting habits and lifestyles to 664 university student who answered to be active at the time of the study's total of 1834 students who formed the core sample. The results demonstrate that there is no single reason that drives the university to acquire or maintain an active behaviour, along with the importance to them of intrinsic motivations, such as pleasure, health and evasion. It confirms a change in trend, because men feel more motivated by health aspects, while women are primarily active in the fun or pleasure that arises from the very practical physical sport.

Palabras clave : university student; motivation; practice physical sport.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons