SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.43 número99«CREO, ¡SOCORRE MI FALTA DE FE!»: APROXIMACIÓN EXEGÉTICA AL RELATO DE CURACIÓN DEL MUCHACHO CON UN ESPÍRITU SORDO Y MUDO EN Mc 9,14-29LOS ORÍGENES DE LA TEOLOGÍA DE LA LIBERACIÓN EN COLOMBIA: RICHARD SHAULL, CAMILO TORRES, RAFAEL ÁVILA, "GOLCONDA", SACERDOTES PARA AMÉRICA LATINA, CRISTIANOS POR EL SOCIALISMO Y COMUNIDADES ECLESIALES DE BASE índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuestiones Teológicas

versión impresa ISSN 0120-131X

Resumen

BARRIOS TAO, Hernando  y  ANTIYAR MURIEL, Fray Ronal. The Identity of Master and Disciple: Narrative Reading of Mark 14, 54.66-72. Cuest. teol. [online]. 2016, vol.43, n.99, pp.49-71. ISSN 0120-131X.  https://doi.org/10.18566/cueteo.v43n99.a03.

The narrative exegesis leads to the dialogue between text and reader, which makes possible to move from understanding the Bible to explaining it. The article suggests the dialogue between text and reader through a narrative analysis of Mark 14, 54.66-72, focusing on the narrative networks, plot and characters; and aiming for a coherent typology according to the Christology of the Gospel of Mark. The experience of the discipleship for both the implied and actual readers was and will be an experience related to the praxis of the Master.

Palabras clave : Biblical Narrative; Gospel of Mark; Text-Reader; Discipleship.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons