SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.55 issue159From E. Husserl to J. L. Marion: Donation and Limits of PhenomenologyCatholicity as a Dialogical Task. Challenges and Tasks of catholic Universities in Post-secular Societies author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Franciscanum. Revista de las Ciencias del Espíritu

Print version ISSN 0120-1468

Abstract

HURTADO, Alexandra. La educación del carácter moral. Franciscanum [online]. 2013, vol.55, n.159, pp.155-197. ISSN 0120-1468.

En este artículo queremos retomar el marco general de la reflexión pedagógica a partir de Kant para mostrar los alcances y los límites de las filosofías de la educación, que en la actualidad, se han ocupado de la educación del carácter moral y, de esta manera, poder sugerir algunos lineamientos generales que nos permitan asumir el «trabajo moral» de la educación en tanto que el cultivo y la formación del modo de pensar coherente.

Keywords : Carácter moral; educación; filosofía de la educación; Kant.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License