SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número68Demanda por seguro de salud y uso de servicios médicos en Colombia: diferencias entre trabajadores dependientes e independientesOrganización jerárquica y logro escolar en Medellín: un análisis a partir de la función de producción educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lecturas de Economía

versión impresa ISSN 0120-2596

Resumen

BARRIENTOS MARIN, Jorge. Quality of Public Education and Academic Achievement in Medellín, 2004-2006. An Application of Intercuartil Regression. Lect. Econ. [online]. 2008, n.68, pp.121-144. ISSN 0120-2596.

In this paper we study the effect of family and school background on students' academic performance, who attended public schools in Medellín. Two approaches are implemented in this work. Firstly, we investigate the effect of covariates on different segments of scores' distribution by quantile regression. Secondly, we are interested in estimating the school effect on average academic performance by estimating a linear regression with a large dummy-variable set. This procedure fits a one-way fixed-effects model. We found that the effect of the individual characteristics on academic achievement is stronger for best students. Additionally, we detect that the school effect is weaker in public schools than the private ones.

Palabras clave : academic achievement; school effect; ICFES test; quantile regression.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons