SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número89Puntos de inflexión: el efecto de la estrategia Colegios Pioneros sobre el desempeño académicoAcceso a la educación superior para personas con discapacidad en Cali, Colombia: paradigmas de pobreza y retos de inclusión índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lecturas de Economía

versión impresa ISSN 0120-2596

Resumen

ALONSO, Julio; ESTRADA, Daniela  y  MUECES, Brigitte. English level in bachelor programs in Economics in Colombia: has the goal been reached?. Lect. Econ. [online]. 2018, n.89, pp.41-67. ISSN 0120-2596.  https://doi.org/10.17533/udea.le.n89a02.

This paper assesses whether college graduates from bachelor programs in Economics in Colombia have achieved the bilingualism goal proposed by the government for 2014. To this end, we use a descriptive approach and inferential statistics (parametric and non-parametric proportions tests) using data from the English module of the standardized test Saber Pro (2011-2015). We find that, at the national level, 54 out of 61 bachelor programs did not meet the goal and that only 7 out of the 21 accredited programs in the country have reached it. These results suggest the need to rethink the public policy of bilingualism in the education of Colombia’s future economists.

JEL: A10, A22, C12, I23, I28

Palabras clave : English; higher education; Economics programs; educational policy of bilingualism; Saber Pro.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )