SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número89Nivel de inglés en los programas de Economía de Colombia: ¿se cumple la meta?Transporte y calidad de vida urbana. Estudio de caso sobre el Metroplús de Medellín, Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lecturas de Economía

versión impresa ISSN 0120-2596

Resumen

VELANDIA, Sebastián; CASTILLO, Maribel  y  RAMIREZ, Melissa. Access to higher education for people with disabilities in Cali, Colombia: poverty paradigms and challenges for inclusion. Lect. Econ. [online]. 2018, n.89, pp.69-101. ISSN 0120-2596.  https://doi.org/10.17533/udea.le.n89a03.

This article analyzes the problems of socioeconomic vulnerability and access to higher education facing people with disabilities in Cali, Colombia. The methodology, evaluated from the conception of poverty, consists of the estimation of a multilevel econometric model and a social experiment. The main sources of data used were the Survey of Employment and Quality of Life conducted for Cali in 2013 and data obtained from a private university in this city in 2016. The results indicate that such population presents a poverty perception rate 1.84 times higher and a probability of accessing higher education 47.71

JEL: J14, I24, I31.

Palabras clave : disability; education and inequality; general welfare.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )