SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número60Planteamientos sobre la pobreza: una aproximación conceptualSalarios, incentivos y producción intelectual docente en la universidad pública en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Apuntes del Cenes

versión impresa ISSN 0120-3053

Resumen

GARCES CANO, Jorge Enrique. Alienated connections between economy, marketing and globalization. Apuntes del Cenes [online]. 2015, vol.34, n.60, pp.41-94. ISSN 0120-3053.

This article constitutes a theoretical-conceptual and descriptive effort to understand the connections among a marketing theory with real customer focus (the demand role) and the socio-cultural, ideological, political and economic aspects of the macromarketing authors that are assumed divergent of a micromarketing whose neoclassical origin has impeded its conceptualization from the science and its method; especially in this stage of the capitalism, where the globalization effects are manifested on the inhabitants of the planet earth, all consumers and human beings with right to be developed integrally, in coexistence with the other species.

Palabras clave : Dialectical; economy; globalization; macromarketing; neoclassical marketing; historical materialism; micromarketing.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons