SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.52 número1¿Debe ser la videolaringoscopia la rutina en el manejo de la vía aérea? Una aproximación desde escenarios de la práctica médicaLa utilidad de los modelos matemáticos en epidemiología para la toma de decisiones en salud pública índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombian Journal of Anestesiology

versión impresa ISSN 0120-3347versión On-line ISSN 2256-2087

Resumen

DIAZ-GUIO, Diego Andrés et al. Artificial intelligence, applications and challenges in simulation-based education. Rev. colomb. anestesiol. [online]. 2024, vol.52, n.1, 5.  Epub 22-Dic-2023. ISSN 0120-3347.  https://doi.org/10.5554/22562087.e1085.

The rapid advancement of Artificial Intelligence (AI) has taken the world by "surprise" due to the lack of regulation over this technological innovation which, while promising application opportunities in different fields of knowledge, including education, simultaneously generates concern, rejection and even fear.

In the field of Health Sciences Education, clinical simulation has transformed educational practice; however, its formal insertion is still heterogeneous, and we are now facing a new technological revolution where AI has the potential to transform the way we conceive its application.

Palabras clave : Simulation-based education; ChatGPT; Artificial intelligence; Machine learning; Educational innovation.

        · resumen en Español     · texto en Español | Inglés     · Español ( pdf ) | Inglés ( pdf )