SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número19Los habitantes del mundo sub-acuático. Ritual y mítica Murui Iye Fia RafueEl lenguaje de las mujeres: una batalla por superar la desigualdad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

MORENO M, Emilce. Reflections on the Application of the Model of 'Conceptual Change' to the Teaching of Latin. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2006, n.19, pp.125-135. ISSN 0120-338X.

This paper's goal is to present some pedagogical reflections on the teaching of the Latin language and culture. For that purpose some theoretical principles of the pedagogical model of 'Conceptual Change' are taken into account. The model has already been applied to mathematics (Resnick L.B. 1989), social sciences (Leinhardt G. et al. 1994), language (Kintsch W. 1994), argumentation (Kuhn D. 1991) and writing (Coirier P., Golder C. 1993). With regard to classical languages, there are no publications. This is one justification for the present article.

Palabras clave : Latin; Pedagogy; Model; Conceptual Change; Classical Languages.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons