SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1PRONOMBRES DE FORMA: EL USO ANAFÓRICO DE MARCAS DE CLASE EN MIRAÑALA DIMENSIÓN ARGUMENTATIVA DE LAS MEMORIAS DISCURSIVAS: EL CASO DE LOS DISCURSOS GOLPISTAS DE LA PRENSA ESCRITA ARGENTINA (1930-1976) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

VARON PAEZ, Martha Elizabeth. CULTURAL COMPONENT, TEXTBOOKS AND TEACHING OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2009, vol.22, n.1, pp.95-124. ISSN 0120-338X.

The main goals of this study are to explore, contrast and compare the explicit and implicit concepts and the theories about culture that have practical applications in textbooks for the teaching of English as a Foreign Languaje (EFL). We intend to analyze the activities designed to be developed in the EFL in secondary education. We establish dichotomous categories based on the theories and typologies that several authors have made around the cultural component in the curricula of foreign languaje teaching. Such typologies are used to analyze the cultural contents in the EFL textbooks. The corpus selected for this study corresponds to five textbooks used in Colombia by foreign editorials between 1997 and 2005 to teach EFL in primary, secondary and high school levels.

Palabras clave : english as a foreign language; school activities; english textbooks; culture; teaching culture; english teaching curricula.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons