SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número2TOPONIMIA LATINOAMERICANA: UN ENFOQUE SEMIÓTICOLAS LENGUAS CRIOLLAS DEL CARIBE: ORÍGENES Y SITUACIÓN SOCIOLINGÜÍSTICA, UNA APROXIMACIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

OCHOA SIERRA, Ligia  y  OSORIO, Cielo. WRITING IN THE PROCESSES OF SYSTEMATIZATION OF EDUCATIONAL EXPERIENCES. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2011, vol.24, n.2, pp.25-40. ISSN 0120-338X.

The article analyzes the process of systematization and writing of significant classroom experiences, carried out by elementary and high school teachers in the context of the National Ministry of Education's forum on educational pertinence in 2009. Results show that only the teachers who have been the protagonists of the experiences are able to assess and socialize them, and that a good advisory process implies delving into the teachers' experiences into order to be able to guide them adequately in their writing process.

Palabras clave : education; significant classroom experiences; writing of experiences; rewriting; coherence; cohesion.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )