SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número2CUESTIONES DE GÉNERO EN LA OBRA ORLANDO, DE VIRGINIA WOOLF Y SU TRADUCCIÓN AL ESPAÑOL POR JORGE LUIS BORGES: ¿UN COMPROMISO ÉTICO O IDEOLÓGICO?CARACTERIZACIÓN Y EVALUACIÓN DE LA HABILIDAD DE RAZONABILIDAD EN LA PRODUCCIÓN ESCRITA DE TEXTOS MULTIMODALES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

GOMEZ R, Luis Fernando. INFLUENCE OF THE LITERARY TEXT ON THE LEARNING OF ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE: FROM THEORY TO PRACTICE. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2015, vol.28, n.2, pp.83-109. ISSN 0120-338X.  http://dx.doi.org/10.15446/fyf.v28n2.53541.

This article describes an exploratory case study that researches on the influence of the literary text on the learning by a group of efl learners' in the Modern Languages Department of a Colombian University. Instead of learning the target language by using communicatively oriented textbooks, learners read, discussed, and expressed their opinions about authentic literary texts in the foreign language. Findings revealed that, although initially frustrated about the amount of unknown vocabulary in the literary texts, students progressively managed to strengthen their lexical and intercultural competences, as well as their critical thinking skills. They recognized the importance of the literary text as a facilitator for meaning construction in the English classroom.

Palabras clave : English as a Foreign Language; authentic literary texts; intercultural competence; lexical competence; critical thinking.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons