SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1LA ESTIMULACIÓN DE LOS DIFERENTES TIPOS DE PENSAMIENTO CREATIVO EN NIÑOS ENTRE LOS 8 Y LOS 11 AÑOS, A TRAVÉS DE LA ESCRITURA DE MITOS SOBRE EL ORIGEN DEL UNIVERSOAPROXIMACIÓN A LA REPRESENTACIÓN DEL SIGNIFICADO LÉXICO DE LA ENTIDAD LÉXICA 'TAREA ESCOLAR' índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

ROJAS ARREGOCES, Eufrocina. EXEMPLIFICATION IN SCHOOL DICTIONARIES IN COLOMBIA: A REVISION OF THREE DICTIONARIES FOR USE IN HIGH SCHOOL. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2016, vol.29, n.1, pp.133-149. ISSN 0120-338X.  https://doi.org/10.15446/fyf.v29n1.58512.

Abstract This paper presents an analysis of the system of exemplification in school dictionaries used by high school students in Colombia. To that end, three dictionaries were selected and, based on them, a limited but representative number of entries and definitions to be analyzed, was chosen. Finally, the examples of each dictionary were examined. The analysis of the examples had three objectives: to establish the representativeness of the examples in the dictionaries, to determine their function(s) in each dictionary and, finally, to analyze the characteristics of the examples as well as their coherence regarding the social and linguistic context of the Colombian student.

Palabras clave : Examples; function; context; information; rule.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons