SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número1LA EJEMPLIFICACIÓN EN LOS DICCIONARIOS ESCOLARES EN COLOMBIA: UNA REVISIÓN EN TRES DICCIONARIOS PARA BACHILLERATOEL TEXTO SINTOMATOLÓGICO-ELEMENTOS PARA UNA LECTURA DEL 'PARADIGMA INDICIAL' índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Forma y Función

versión impresa ISSN 0120-338X

Resumen

RUIZ VEGA, Jaime; CASTILLO PERILLA, Myriam Cecilia  y  SANTIAGO GALVIS, Álvaro William. APPROACHING THE REPRESENTATION OF THE LEXICAL MEANING OF THE LEXICAL ENTITY 'SCHOOL WORK'. Forma funcion, Santaf, de Bogot, D.C. [online]. 2016, vol.29, n.1, pp.151-178. ISSN 0120-338X.  https://doi.org/10.15446/fyf.v29n1.58514.

This paper presents the initial results obtained in the development of the project The discursive mobilization of social values related to the lexical entity 'school work' in basic and middle education in Bogotá (DLE-361-13), whose objective was to identify and discuss the concepts basic and middle education teachers in Bogotá have about 'school work'. An account is given of the theoretical aspects on which the research is based and on the methodology used, which is approached from the Semantics of Possible Arguments (SPA); Afterwards, an analysis of the data obtained from the lexical entity 'school work' is presented, especially regarding argumentative chains and discursive mobilization of values related to the kernel and stereotypes of said lexical entity.

Palabras clave : School work; lexical representation; stereotypes; lexical entity; lexical meaning; values.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons