SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número2Los resúmenes como estrategia de aprendizajeEl nivel de dominio de inglés de los futuros profesores de lenguas: examen de competencias en inglés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

LOPEZ GIL, Karen Shirley. Peer Review of Writing Tasks as a Tool of a Metacognitive Didactic in the Language Classroom. Leng. [online]. 2012, vol.40, n.2, pp.351-381. ISSN 0120-3479.

This article is a case report that has as its objective to present the analysis of a didactic sequence of peer review and its implications in the learning process of written language in a group of undergraduate students of a public university, who participated in a subject called "Spanish." The sequence makes up part of a proposal subscribed in a metacognitive perspective of language teaching, which aims to encourage awareness and regulation of the cognitive and linguistic processes of the students when facing academic writing tasks

Palabras clave : peers review; didactic sequence; writing; metacognition; language class.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )