SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número2Una aproximación a los fundamentos de la evaluación de la comprensión de la lectura en sordos: el Caso Venezolano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

CELIS, Omaira Tapiero. Language and culture pedagogical implications. Leng. [online]. 2014, vol.42, n.2, pp.231-258. ISSN 0120-3479.

The purpose is to present the research partial results about the promotion of the diversity in the homogeneous linguistic teaching context. The fieldwork was inspired by the methods of the sociolinguistic of the variation. From the academic point of view, it is discussed the concept of teaching normative principles. Transmission of the language at school from ethnocentric inspiration. Initial results confirm the secularization of the normative language. In conclusion, thanks to the first results, we can understand some of the reasons, which explain the difficulties of promoting the linguistic diversity in schools

Palabras clave : Linguistic diversity; regional and social variations; language and culture; pedagogical implications.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )