SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número2Una aproximación a los fundamentos de la evaluación de la comprensión de la lectura en sordos: el Caso VenezolanoPedagogía de la acción en ambientes radiales para la enseñanza y el aprendizaje de la escritura y la lectura en francés índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

VILLALBA, Neira Loaiza  y  MARTINEZ, Angelmiro Galindo. Second language learning styles and sequential bilingual instruction in primary, secondary and university education: toward a state of the art. Leng. [online]. 2014, vol.42, n.2, pp.291-314. ISSN 0120-3479.

This reflection paper and documentary research focused on the classification of students of primary, secondary and university education enrolled in sequential bilingual instruction. Such classification was done based on students' second language learning styles and on a psycholinguistic and differential psychology perspective. It was found, among other results, that there was a heterogeneity of second language learning styles of students enrolled in sequential bilingual instruction and that those styles are likely to be related to socio-biological, educational, cultural and cognitive variables. It was concluded that there could be a relationship between second language learning styles and second language acquisition

Palabras clave : Second language learning styles; bilingualism; bilingual sequential instruction; psycholinguistics.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )