SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número2Pedagogía de la acción en ambientes radiales para la enseñanza y el aprendizaje de la escritura y la lectura en francésExperiencias reflexivas de asesoría en la práctica docente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

ARISMENDI GOMEZ, Fabio Alberto. Culture and future foreign language teachers' training: the case of an undergraduate program in a public university in Colombia. Leng. [online]. 2014, vol.42, n.2, pp.363-387. ISSN 0120-3479.

This article presents the partial results of a study whose main purpose was to explore the conceptions and pedagogical practices regarding the cultural competence in the basic language courses in the undergraduate degree in foreign language teaching at the Universidad de Antioquia. We conducted qualitative analysis of the data collected by questionnaires, class observations and legal documents. The results showed that teachers have a static view of culture and the different practices they use to work on the cultural component. We also observed the need to develop teacher educators' awareness of inter and multicultural education

Palabras clave : Culture; cultural competence; intercultural competence; undergraduate language teachers training.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Francés     · Francés ( pdf )