SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.44 número2Sobre las destrezas orales de trabajadores hispanos en Columbus, Ohio: sus estrategias para la adquisición de destrezas bilingües índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

BACHELOR, Jeremy W.. Interdependence of pragmatics and grammar in the learning of Spanish as a Foreign Language. Leng. [online]. 2016, vol.44, n.2, pp.147-175. ISSN 0120-3479.

This study expands upon previous research examining the relationship between grammar and pragmatics in foreign languages. While other studies maintain that pragmatics depends on grammar, we propose that both are highly related and that grammar also depends on pragmatics. To this end, 72 beginning students of Spanish took pre and post grammar and pragmatics tests (specifically regarding invitations, requests, apologies and rejections). The experimental group, whose only difference was receiving pragmatic interventions, improved considerably more, both in grammar and pragmatics, suggesting that pragmatic instruction positively influences grammar

Palabras clave : pragmatics; grammar; correlation, the teaching of Spanish as a foreign language; second language.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons