SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número1Competencia argumentativa psicosocial: esquemas, estructura y tipos de argumentos en estudiantes universitarios chilenosEl bloqueo en el proceso de elaboración de una tesis de maestría: angustias y desazones percibidas por sus protagonistas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

ARENAS HERNANDEZ, Karina Alejandra. Characteristics of socially shared regulation in collaborative writing: contributions from a research experience. Leng. [online]. 2017, vol.45, n.1, pp.35-60. ISSN 0120-3479.

This article derives from a research that aimed to characterize the socially shared regulation process in collaborative writing of an argumentative text among college students. Research findings indicate that this strategy fosters discussion and negotiation on the goals of the task and the procedures to accomplish them. Consequently, the students achieved shared construction of knowledge about language, the topic, the type of text, and the collective regulation process in collaborative writing. This provides evidence that the students were fully aware and engaged during their writing process.

Palabras clave : collaborative writing; socially shared regulation; collaborative learning; metacognition.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )