SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.45 número2La interculturalidad en el proceso de integración escolar de los estudiantes recién llegados a FranciaLa definición en la lengua de señas colombiana (LSC) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

QUITIAN BERNAL, Sandra Patricia. Research in mother language pedagogy in postgraduate formation. Leng. [online]. 2017, vol.45, n.2, pp.351-381. ISSN 0120-3479.  https://doi.org/10.25100/lenguaje.v45i2.5276.

This paper reports some of the results from the research project titled State of the art of research in the Pedagogy of the Mother Tongue Master’s program. This qualitative interpretative study identifies the trends found in research projects developed by students of the abovementioned program during the period 2009-2013. In addition, the study analyzes the contributions of the projects reviewed to the development and consolidation of the research lines of this master’s program and to the professional education of teacher-researchers in pedagogy of the mother tongue. Finally, a reflection on the relevance and impact in educational contexts of the sampled projects is also offered.

Palabras clave : pedagogical research; mother language; pedagogy.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )