SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número2La percepción intergeneracional de las causas y los efectos de la pérdida de la lengua Pijao en la comunidad Pijao de Natagaima, ColombiaLos estilos de aprendizaje y la competencia argumentativa escrita bilingüe (español-inglés) en términos de las escogencias discursivas y lingüísticas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Lenguaje

versión impresa ISSN 0120-3479

Resumen

HERRERA PINEDA, Jorge Hernán. Fictionality as a didactic strategy in the development of intercultural communicative competence in foreign languages-cultures. Leng. [online]. 2018, vol.46, n.2, pp.242-265. ISSN 0120-3479.  https://doi.org/10.25100/lenguaje.v46i2.6582.

This article is the result of a research in which intercultural communicative competence (CCI) was taught through critical hermeneutics and collaborative learning in the teaching-learning process of French as a foreign language. In order to overcome the sociocultural barriers found in the predominantly monolingual sociolinguistic context in which the project is carried out, fiction is used with the purpose of recreating intercultural spaces set by fictional worlds created by the students' work teams. It is intended to demonstrate that the fictional pact is a didactically viable narrative alternative that allows students to be placed in plausible sociolinguistic spaces in largely monolingual contexts.

Palabras clave : fictionality; interculturality; critical hermeneutics; fictional pact.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )